Branża solaryjna w Polsce znalazła się w bardzo trudnym okresie. Po wielu latach ciągłego rozwoju nadszedł czas, w którym zupełnie nie przygotowani stanęliśmy przed problemami międzynarodowego kryzysu ekonomicznego i spadającej liczby klientów w salonach solaryjnych.
W sytuacji pogłębionej dodatkowo negatywną, sponsorowaną kampanią medialną, mającą na celu przekonanie klientów o „szkodliwości” solarium i zwrócenie ich uwagi na konieczność dokonywania zakupów innych „zdrowych” produktów brązujących. Do tego dołączyły także chaos dotyczący nowych przepisów Komisji Europejskiej wprowadzających ograniczenie mocy promieniowania lamp UV – czyli powszechnie znanej normy 0,3 W/m² dla nowych urządzeń opalających, a zapewne już wkrótce także urządzeń używanych. Powyższe elementy spowodowały, iż wszyscy mocno odczuliśmy, jak bardzo niewiele potrzeba, aby z przyczyn ekonomicznych cała branża została wyeliminowana z rynku, zlikwidowane zostały tysiące miejsc pracy w salonach solaryjnych, aby jeszcze większa grupa ludzi zasiliła szeregi bezrobotnych, żyjąc na koszt budżetu państwa, a to już poważny problem społeczny.

Co możemy zrobić w obecnej sytuacji?

Niestety, na globalną sytuację ekonomiczną nie mamy wpływu. Tylko dzięki własnym umiejętnościom biznesowym i mądremu podejściu do sprzedaży usług opalania możemy wyeliminować konieczność zakończenia działalności, ale o tym dalej. Do tego jednak potrzebni są klienci, którzy kupią usługę opalania, może nie w takich ilościach jak rok temu, ale na stałym regularnym poziomie. Zmiany przepisów prawa i powszechne wprowadzenie normy 0,3 W/m² dla wszystkich urządzeń wydaje się być nieuniknione, a paradoksalnie nowa norma może stanowić teraz szansę. Tylko dzięki wprowadzeniu zmian proponowanych przez Komisję Europejską i nagłośnieniu ich wprowadzenia, stworzymy kontrargument i zmniejszymy wiarygodność negatywnych informacji na temat opalania w solarium, którymi zasypały nas ogólnokrajowe media. Ponieważ gdy opalamy zgodnie z przepisami, których wprowadzenie poprzedzone zostało badaniami, konsultacjami, dokonanymi przez tak poważny organ jak Komisja Europejska, to wytrącamy z rąk oponentów nieprawdziwe i przesadzone argumenty dotyczące szkodliwości opalania. Wszyscy doskonale wiemy, iż jeżeli szkodzi solarium nawet w normie 0,3 W/m², to co najmniej tak samo szkodzi Słońce. Do tego jednak potrzebne są działania branżowe podejmowane, czy koordynowane przez Polski Związek Solaryjny, w postaci przygotowania odpowiedniej kampanii mającej na celu propagowanie korzyści przede wszystkim zdrowotnych, wynikających z opalania w solarium. W tym zakresie prace PZS obecnie trwają. Rozmiar kampanii zależy oczywiście od zgromadzonych na ten cel środków finansowych.

Klucz do zmiany zawarty jest w systemie Światło Zdrowie Rozsądek. Jaką kampanię możesz zrobić już dziś?

Marketingowa strona systemu pokazuje, jak wykorzystać potencjał tkwiący w informacjach o opalaniu w normie 0,3 W/m² o syntezie witaminy D3 oraz innych związanych z opalaniem zaletach dla zdrowia człowieka. Informacje te z pewnością zwiększą zainteresowanie opalaniem w systemie obecnych klientów oraz spowodują przypływ nowych osób, chcących opalać się zgodnie z nową ideą. Marketing w tym przypadku to przede wszystkim ulotki, banery, rollbanery, plakaty, naklejki, wszystko przygotowane w oparciu o jeden wspólny projekt marketingowy całej kampanii. W ramach systemu każdemu klientowi należy wręczyć ulotkę informacyjną, oznaczyć naklejką kabiny, w których opalanie odbywa się w systemie, wspomóc zauważalność informacji o systemie z zewnątrz przez ustawienie rollbanera, umieszczenie banera, wyklejenie witryny i oczywiście merytoryczne przygotowanie obsługi do udzielania informacji o witaminie D3 i zaletach takiego opalania. Obsługa powinna także korzystać z opalania w systemie, aby przekonać w pierwszej kolejności siebie, iż dzięki opalaniu na lampach UV Point.3 SolGlass o mocy 0,3 W/m² możliwe jest uzyskanie jeszcze lepszych efektów opalania niż na lampach o wysokich współczynnikach UVB/UVA. Z opalaniem w tym systemie związana jest także strona internetowa www.point3.pl. Strona stanowi gotowe kompendium wiedzy na temat opalania, funkcjonowania salonu solaryjnego, zawiera zbiór aktualnych przepisów prawnych oraz prezentację salonów pracujących w systemie. To źródło niezbędnych informacji branżowych. Przeglądarka umożliwia odnalezienie w poszczególnych miastach salonów pracujących w systemie. W efekcie korzystanie przez wszystkie salony z tej samej koncepcji wizualnej doprowadzi do jej obecności w wielu miastach Polski. Dzięki temu uzyskany zostanie efekt wspólnej kampanii salonów, co wzmocni dodatkowo efekt marketingowy. Nasz system już działa – korzystają z niego salony w Opolu, Głogowie, Szczecinie, Wrocławiu, Łodzi, Gubinie, Słubicach, Rawiczu, Zielonej Górze. Skorzystaj z szansy jaką daje system Światło Zdrowie Rozsądek.